Humlebæk Bymidte

Tak til Fredensborg Kommune for at arrangere borgermødet omkring Humlebæk Bymidte. Godt at se så mange fremmødte, hvilket tyder på at borgerne i Humlebæk gerne vil engagere sig i deres nærmiljø.

Det er et spændende projekt, jeg gerne vil støtte op om. Synes specielt godt om tankerne om at åbne centeret op –  få brugt pladsen mellem centret og stationen til andet end biler og busser og få udviklet byparken øst for stationen med bl.a. en legeplads der forhåbentlig kan få flere borgere til at benytte sig af området.

Mødet bar præg af at det er tidligt i processen, så vi mangler svar på en del spørgsmål, bl.a.:

Byggehøjde: Er diskussionen om højden på bygningerne afgjort eller er det stadig til debat at bygge højere eller lavere end de 4 etager som forslaget her viste?

Pris og finansiering: Hvad vil projektet koste for kommunen og hvordan forventer man at finansiere denne udgift?

Tidshorisont: Hvornår forventes det at planerne er færdige? Og hvad er tidshorisonten for projektet?

Jeg ser frem til at høre mere om det videre arbejde og håber kommunen og borgerne, i samarbejde kan få skabt en byrum, der vil skabe liv og glæde for borgerne i mange år frem.

Mette Nørtoft, Hørsholmvej 3, 3050 Humlebæk

Byrådskandidat for Det Konservative Folkeparti